100 inlägget vem är Andréa?

image description
Vem är Andréa?
Jo det är jag Andréa Julia Kristina Mårtensdotter Ajne, jag föddes 1996/09/16 08.35 på morgon då kom jag till världen. Jag satt aldrig stilla när jag var liten sprang alltid runt och skrappade upp ben och armar det förklara alla min ärr. Idag och nu är jag 15 år och har gjort många misstag i livet. Jag har även blivit mobbad sen förskolan men den börjar av ta nu men inte i våras. Dem 16 sista dagar i sjuan vara jag livrädd för att åka till skolan jag var rädd för att bli mobbas att bli kallad miffo, idiot och mer, det är som att komma till ett nytt helvete från ett till ett annat. Det finns så mkt minnnen som sitter kvar men dem försvinner någon gång hoppas jag.
Vi kan väll börja med året 20/10/2005
Jag var i spaninen då och vi hade varit på ett vattenland. Mamma hade nyckel in till rummet jag kunde smita in genom balkong dörren. Det hade varit den bästa dagen i mitt liv tills nu, jag kommer in hittar mammas mobil och det är från min faster det står ´´Farfar björn har somn
at in i den eviga sömnen´´ Jag sprack i tusen bitar tårarna rann mamma kom in jag sprang mot henne. Hon frågade hon fick sin mobil och läste. Hon började gråta, brorsan började gråta. I år var det sex år sen vi farfar förasvann Björn Ajne 72 år... Tack för dem 9 år du gav mig..
2009
Oj det året var inte alls roligt men jag ska inte gå in på detaljer. Vi tar bara saker som jag har valt ut.
Mina föräldrar skiljdes sig det året... Brorsan tog studenten och han flyttar till lund och pluggar där. Den 24/07 klämmer jag mitt finger i en båt trailer och får snabbt åka in till sjukhuset och sy och rönka. Dem säger att det inte  är något. En månad senare dör min gamel farmor Ajlie... En dag innan skolan 23/08 saknar dig sjukt mkt<3
den 18 septemeber är det begravning två dagar förre var det min föddelsdag och sex dagar innan operation. Vi åkte in till sös för att våra kompsiar farsa är handläkare och han boka en tid åt oss nej vad ser dem en sprika och jag har haft en farlig bakterie i fingret i två månader och det hade käkat upp mitt ben. Det bokas en akut operation den 24/09. Dagen innan var det träning jag sa det och alla sa lycka till. Jag komemr hem tvålar in mig med en tvål som gör så att alla baketrier dör. jag frå inte äta något eller dricka. Åker in på morgonen kommer in och jag får byta om till operations kläder får en infart och träffar trevliga sjuksköterskor. Åker in och det sista jag ser är mina hjärtslag 74 slag. Vaknar upp med ett bandage runt handen och får äta piller i 3 månader 9 st per dag för att bakterien ska dö.
2010
Mamma flytter från pappa. Jag bryter stor tån och får operas igen. På vinter dör gamel farfar harald. Jag missar hans begravning för att jag blir sjuk. Hösten där på får jag köttelfeber och får inte träna på två månader. Jag landade även på nacken och knäckte den när jag gjorde rundat-flicks-flicks
2011
Jag börjar väll då Peder min bästis tar sitt liv, Alex en kompis som skulle ha åkt på samma konfa läger dör, mina kusiners farmor dör, Peter en kompis dör i en trafikolycka.  Det är dem hemskate saker som har hänt i mitt liv
Men nu är det så här att jag har två/tre sjukdomar faktiskt.
Dyslexi, Adhd? & Schlatter. Och jag är inte så social av mig
jag må se ut att vara normal med ett leende på läpparna men vad finns där bakom? Ett ljus eller mörker? Det får ni gissa. Jag skulle ha haft ett syskon men det blev abort...
Jag kanske har playat stadigt & jag ångara att jag gjorde de...
Magnus, jag är så himmla ledsen jag gillar verkligen dig men jag vill bara vara vänner..
Jag vet inte hur många gånger jag har landat på nacken och skadat den det är väll 5+ gånger.. opps that is not good
jag är lite galen av mig också, hoppar från 1,3,5,7,10,12 och 18 meters ner till vatten från 7 och upp åt då blir det vidrigt
men det är jävligt skojigt om man säger så.
Jag tränar Gymnastik 4-5 dagar i veckan och ibland simhopp skidor poch dans ligger oxå högt upp
I sommras var jag med om en olycka som ändå gick bra, jag landade på nacken och det knacka som in i helvete men jag kunde röra mig. Som tur var. Sen var det inget mer med det.
Jag har problem med min vänster sida och det börjar och slutar så där
fot till knät till höften till ryggen till nacke till slut huvudet
Hoppas att ni läsare har fått en synvinkel hur jag mår och jag säger bara så här det ni har läst här är bara en tredje del av allt som har hänt.
BYE BYE
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0