jag vill aldrig förstå att det skulle hända mig men de gjorde det..

Fredagen den 27 Januari så åkte jag och papap till flottsbro bara för att åka skidor & snowboard för att ha roligt och för att vi inte hade något att göra, vi kommer ditt och åker ner till där man öpar liftkort vi får två för en timme för 100 :- vi blev jätte glada och det var jätte snällt vi behövde inte hyra något jag har en jo en snowboard och när vi kommer ditt så ser vi att det finns en sitt lift och vi tar den upp en gång och det gick jätte långsamt... så vi bara ''aldrig igen.'' så vi åkte bara akaret, så vi åkte några åk och sen var vi trött i benen och så sa vi. '' Vi tar sitt liften.'' När vi har åkt i 5 elr 10 min så stannar liften.
Jag tänker fuck det är som i frozen (en as läskig film)
vi sitter och vi hoppas på att det ska starta, jag blir allt kallare och det blir allt jobbigare att sitta med snowboarden men jag ger inte upp. '' Jag tänker snart hoppa om det inte händer något snart!'' Säger pappa. '' Gör det inte! Du kommer att bryta fötterna!''
Han blev tyst. Vi satt tyst i några minuter. Jag kände hur kallt det började bli i rumpan. Den kalla vinden började komma in mot överkroppen, vantarna var redan kalla. Fingrarna var som is kände det som... När jag hörde ljudet av en skotter började ett strima av hopp komma fram. '' Strömen har gått vi ska försöka få igång diselen men det kommer dröja några minuter.'' Några minuter... Det blir aldrig minuter det blir till timmar...
Tänkte jag. Efter det hade gått 20 minuter eller mer så kommer dem igen. '' NI får vänta lite till.'' Sa hon. '' Jag fryser arslet av mig!'' Skriker jag rakt ut... Paniken hade kommit... Jag visste vad jag skulle göra jag vill bara ner på marken... Jag ville inte sitta i luften hela natten... Jag skulle på träning också... vi satt där och jag kollade på klockan var femte min... Och det var tre killar som satt framför oss dem hade kasstat ner sina satavar och det var en kille som var nära på att hoppa. Men han gjorde aldrig det.  Till slut kom de tpersonal. Dem skulle evakueras då vissade klockan 22.15.. Det var droppen för mig.. Jag hade hoppat med rumpan för att den inte skulle frysa fast, jag hade skakat den.. Det var en man som stod på på liften och jag fick sitta på en sak och fick hissas ner till marken, jag satte mig när jag kom ner och bara njöt, äntligen mark! jag reste tog snowboarden och gick ut i backen och åkte ner till skiduthyrningen där fick vi två lappar där det stod '' EN GRATIS DAG I FLOTTSBRO UNDER DEN HÄR SÄSONGEN.'' sen fick vi varm choklad sen åkte jag och pappa hem utan några skador men jag hade fortfarande lite panik men inte så mkt...

Det var de som hände under fredagen orkade inte skriva hur jag var när jag fick panik...

¨
BYE BYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0